Williams ..Dag 5 – 8 maandag 26 nov

27 november 2012 - Williams, South Carolina, Verenigde Staten

RV-park aan de Route 66 in Williams in Arizona de ‘gateway’ naar de Grand Canyon!

Dat betekent dat we er al dikke 1000 km op hebben zitten, met alle foute afslagen en omwegen meegerekend natuurlijk!!

Hier was het vanmiddag prachtig zonnig weer en een graadje of 20…nu is het half negen ’s avonds en het vriest 5 graden… en zo blijft dat de komende tijd!

Binnen zitten, kachel aan en hopen dat niet alles bevriest….:)

De schrik zit er wel in…. ‘Aardige’ dame bij de receptie vond dat het niet nodig was om het water af te sluiten of de tanks leeg te laten lopen…. Nergens voor nodig! Beetje goed stoken…kraan wat laten druppelen en nothing aan het handje…  prompt om half acht komt er geen water meer uit de kraan en begint de water pomp allerlei rare geluiden te maken….:)

Dame aan balie geraadpleegd, maar ze gaf ruiterlijk toe dat ze geen snars verstand heeft van campers en dat het advies meer goed bedoeld was dan dat het was gesteund op enige kennis dan ook… mooi klaar mee dus…. Wijze les…. Vrouwen!!!!…:):) breek me de bek niet los!

Dan maar aardige buurman geraadpleegd…. Grote camper…veel groter dan die van ons en de vriendelijke man wist het eigenlijk ook niet zo goed…. “Bit of a problem…” tsja dat hadden we ook al in de gaten!

Uiteindelijk blijkt dat we de afgelopen dagen op een verkeerde manier water hebben gebruikt in de camper waardoor de watertank nu leeg is….. per toeval ook nog vandaag!

Nog niets bevroren dus…. Maar de nacht is nog lang! We will see!

Hebben we nog niet aan dame gemeld overigens…. Gaan we ook niet doen ook… beetje zomaar de sukkel uithangen doe ik zelfs hier niet!!!! Vanaf morgen gaan we het goed doen….:)

Vanmiddag boodschappen gedaan en door stadje gelopen (foto) en wat gewerkt, want dat gaat natuurlijk gewoon door…L en parkpassen en treinkaartjes gekocht. Bleek dat het werken ook weer nodig was…:):)

Morgen vroeg met oude trein naar de Canyon… twee uur heen… vier uur alle highlights daar en dan twee uur terug…. Voor een eerste kennismaking zeg maar…!

We gaan dan nog een keer terug met de camper en dan slapen we daar ook ergens in de bush… maar eerst maar even de toerist uithangen…. Dat hoort er ook bij… Ik mag mijn nieuwe t-shirt van de Route 66 aan van Brigit (“ze kennen je hier toch niet,” zegt ze…) …..Jippie…:):)

We beginnen trouwens met een ‘Wild West shoot out’ om negen uur… houd mijn hart vast, maar we zullen er een filmpje van maken en meesturen de volgende keer….

De afgelopen twee dagen heerlijk relaxed door een fantastisch mooi landschap gereden… een soort van woestijnachtig gebied met mooie en verassende vergezichten… Uitzichten op bergen en heuvels en geen mens te zien… ook geen beest trouwens…

van Barstow naar Kingdom

Met 90 km. per uur uitrusten achter het stuur…. Johnny Cash hard door de cabine en Josh Stone doet het ook goed met haar rauwe stem. Bruce Spring was pas later aan de beurt….maar ook niet slecht!

Opvallend…. Heeeeeeeeeel lange treinen…4/5 locs die meer als honderd goederenwagons trekken….niet eentje maar stuk of 10 van die dingen gezien…. Mooi beeld tegen de achtergrond van roodachtige bergen….

Vanochtend voor het eerst uit ontbeten….. ach je moet alles leren…. French toast moet meisje niet  meer doen :):) maar mijn ommelette ham met rosti en kaas was overheerlijk! Koffie…. So..so..:( Toen B. thee bestelde om 8 uur ’s morgens was het even 10 seconden stil van verbazing…daarna vroeg de waitress… “hot or cold?”…. dat was een goede vraag….B. stil..:)

French Toast   yammie

Even nog wedstrijdje gedaan op de parkeerplaats wie de grootste heeft, maar verloren….:( (foto…)

Denk je dat je wat onder je kont hebt...:(:(

Zondagavond geslapen in Barstow net over de grens met Arizona…. Niets bijzonder eigenlijk ware het niet dat de camping werd gerund door twee oudere wijffies van in de zeventig, die een vriendin aan het inwerken waren toen wij aankwamen…. Ook vet in de zeventig…. Dat duurde een uurtje maar wel gezellig!....Lachen gieren en brullen die drie bij elkaar….!

Opvallend aan de camping waren de toiletgebouwen…. 6 privé-badkamers voor de mannen en 6 voor de vrouwen… groter dan thuis…. hartstikke schoon en echte luxe midden in de prairie…. Genieten dus! Het was een soort paardenmotel…. Grappig om te zien en bemand door heuse koibojs ….

Zelfs een jeu de boules veldje waar ze met hoefijzers gooiden…. Mooi toch?

Amerikanen zijn tot nu toe alleraardigst…erg vriendelijk en zeer behulpzaam…. Misschien omdat we buitenlanders zijn, maar het zit ook wel in het bloed….

Man in willekeurige Starbucks… wijst ons ongevraagd allerlei mooie plekken aan om naar toe te gaan en zelfs een bakkerij in een dorpje 400 mijl verderop… en dan links  :)….” lovely food overthere….”

“Oh, je komt uit Nederland…. Great…. Ik heb een cousin in Brussels, misschien ken je hem wel…is toch vlak bij jullie…?

Overigens altijd stervens druk bij die Starbucks… lange rijen…zelfs op zondagmorgen 8 uur…

En een kassa-medewerker bij een tankstation die alle klanten rustig laat wachten om Brigit te helpen om de weg naar camping uit te zoeken…. Niemand die klaagt…Klantvriendelijkheid kunnen we nog wat van leren eigenlijk…

Nog wat beelden…. Eerste keer tanken.. 200 dollar armer…:)! Douche met muntjes op camping waar je 60 dollar per nacht betaalt…:( supermarkten…:):):) wat een genot… wijn….Top!...

Meisje al twee keer hard gelopen…ik nog niet…te druk hè….:)

Fietsen zijn nog niet van het rek geweest….zou best wel een zo kunnen blijven!

Nog niet gegolfd….staat voor woensdag op de agenda!

Goede voornemens…. Geen verkeerde afslagen meer pakken…. Minstens twee keer Starbucks per dag… handleiding van de camper eens doorlezen…:):) …alle apparatuur op tijd opladen!!

Kortom….het is genieten hier en alles gaat prima…. Mmmm ff nog morgenvroeg afwachten…:)

'6 feet under' vordert gestaag en het Yatzee-kampioenschap is in volle gang… ik zal nog niet verklappen wie er na de eerste spelletjes voor staat….. mijn humeur is prima!!!!!