De eerste vier dagen...

22 november 2012 - Malibu, California, Verenigde Staten

Thanksgiving….10.15 in de ochtend…

“Happy turkeyday…” roepen de Amerikaantjes vrolijk naar elkaar rondom ons op de camping… het is vakantie hier en dat zullen we weten ook! De 'happy thi's en 'happy thats' vliegen je al drie dagen om de oren.

Het volk is gelukkig met een paar heuse vrije dagen en een lang weekend….!

ALLEMAAL? Nee, niet allemaal… iedereen die in een winkel o.i.d. werkt moet gewoon aan de bak tot een uur of 8 ’s avonds….daarna pas kalkoen kluiven bij de familie…..ook in de vakantie is het leven niet makkelijk voor de meesten..! veel geklaag van het personeel in de winkels dus!

Vrijdag is ‘black Friday’, de grootste verkoopdag in het jaar voor de middenstand! Kortingen tot 90% als je er vroeg bij bent en auto’s ongeveer te geef als je tot 2020 wenst af te betalen tegen 2% rente…

Je leest het al…. We zitten er al midden in en om solidair te zijn gisteren maar kant en klare kalkoen gegeten in de camper! Niet verkeerd hoor… grote hompen wit vlees met een prima gezouten smaakje en lekkere jus!

Eigenlijk gewoon geen zin om wat anders te maken of te koken… Lange dag gehad gisteren!:

6.00 uur op om op tijd koffie te drinken, in te pakken en klaar te staan voor de pick-up naar het camper verhuurbedrijf! FF nog wat dollars afrekenen in het hotel en dan het drukke verkeer in om 2 uur later, kilometers verderop via riante files kennis te maken met ons huis voor de komende tien weken. Dat was aangenaam en veelbelovend…. Mooie grote bak, van alle gemakken voorzien!  Instructievideootje, rondleiding binnen en buiten! Bijna klaar voor vertrek!

1e RV park ... Malibu

Wel eerst nog even 20 formulieren invullen en 25 handtekeningen zetten om toch maar vooral vast te leggen dat we echt overal zelf verantwoordelijk voor zijn! Wat er ook moge gebeuren! komt wel wat 'overspannen' over...zachtjes uitgedrukt.

Op weg naar shopping mall om etenswaar en drank in te slaan voor de komende dagen en een bezoek aan Starbucks… ook voor het internet natuurlijk!

Zenuwslopende rit met zo’n grote bak van 10 meter door druk en geïrriteerd verkeer, bloedje heet en niet wetend war je moet afslaan of welke kant je op moet…. GPS routeplanner had er nog even geen zin in..:(
Uiteindelijk mooie mall gevonden waar je van alles kan krijgen, maar geen supermarkt te vinden!

Beetje pech dus en dan teleurgesteld de camper draaien en keren om weer van de parkeerplaats af te komen! Geen duurzame vrienden gemaakt daar!

Dan maar verderop shoppen, in de buurt van Malibu, het doel van de eerste dag, zo’n 55 km rijden!

Inmiddels ruim na 12-en, hongerig en wat onrustig door de drukte om ons heen.

Prachtige 6-baans snelwegen hier…. Behalve als alle banen vol staan en er geen beweging in te krijgen is… iedereen wil blijkbaar naar huis of naar vakantieplek…erg druk dus en geduld wordt, geheel ten onrechte, zwaar op de proef gesteld…)

Rond 15.00 uur naderen we Santa Monica, zo driekwart de geplande route.

Mooie supermarkt gevonden waar we bijna twee uur geshopt hebben en een mooie bijdrage hebben geleverd aan de circulatie van dollars!

Tot nu blijkt de domste aankoop een heel pak koffiemelk cupjes te zijn met een pepermuntsmaak…. Niet lekker… bleek bij de koffie vanochtend om 7.00 uur! Mosterd smaakt ook niet echt lekker en ook van mayo weten ze nog niet helemaal hoe Calve dat doet... Hetzelfde geldt voor de pindakaas! Alles is/lijkt hier een dikke slag zoeter dan we bij ons gewend zijn...

Rond half 5 weer in de bak voor de laatste 10 km, waar we uiteindelijk nog een vet uur over hebben gedaan zodat we in het pikkedonker de afslag naar de camping moesten vinden…. Een ware uitdaging na een slopende dag! Maar ook dat is weer gelukt…!

Ook druk op de camping maar wel een prachtige plek gekregen op het derde hoge terras, zodat we een spectaculair uitzicht hebben op de oceaan (zagen we vanochtend)... half uurtje manouvreren om camper op veel te kleine plek te krijgen... bleek uiteindelijk dat we twee van die plekken mochten gebruiken...! Had de boas van de camping vergeten te zeggen...:(

En WIFI ook nog!!! God bless America!!!

Eerst ’s avonds nog lekker druk geweest met het aansluiten en inrichten van de camper…. Moet je ook redelijk voor gestudeerd hebben hoor…:)

Wijntje rond 8 uur met toastje Franse kaas en daarna kalkoen…

Half 10 mandje in en 5 minuten later in diepe slaap!

Dat slapen wil wel lukken hier…. Maandagnacht na de vlucht van 11 uur ook al 12 uur aan een stuk (ik tenminste wel...) geslapen en dinsdag niet erg veel minder…. Blijkbaar waren we moe..

Dinsdag hebben we de bus (uurtje moeten wachten omdat we de verkeerde vertrektijd hadden onthouden..) gepakt naar Manhattan Beach, mooi dorpje aan zee met wat shops en restaurantjes en een ‘farmersmarket’… sfeertjes geproefd…koffies geproefd

Manhatten Beach LA

en ’s avonds in hotel gegeten (penne met chicken en pesto voor mij en tonijnslade voor meisje)…smakelijk en boel!

Flesje wijn erbij en dus om 8 uur weer plat….:) prachtig uitzicht op vliegveld waar af en aan geland en opgestegen wordt….zeker ’s avonds wel aardig beeld!

Maandag kan ik kort over zijn en staccato…

6 uur op…koffie…lopen naar vliegveld…wachten…inchecken (hadden nog 4 kilo meer kunnen meesjouwen)….wachten…paspoorten…wachten.. pokken-eind lopen naar vertrekpier… wachten…instappen…wachten…half uur vertraging….. 11 uur vliegen…. Uitstappen.. paspoorten…wachten….bagage…wachten, wachten, wachten want golftas  ‘was missing’.. uurtje geduurd…gevonden…”sorry sorry sorry “… in de rij voor bagagecontrole… wachten…agrarische snuffelhond… appels en mandarijn in de tas gesnuffeld…. Oei oei oei …niet aangeven op formulier…. Andere rij….wachten wachten…alles weer gecontroleerd…en gescand…wachten en uiteindelijk paspoort terug gekregen…. “Nooit meer doen hoor…”…. Bus naar hotel…10 minuten…mooie kamer… moe… biertje….glaasje wijn… fish en chips (boel en erg lekker) turkey-salad voor meisje….mail checken…mandje in….12 uur slapen….

Zondag ook….

4 uur klaar om te vertrekken…Peter half uur te laat…JJ…rije rije rije naar Antwerpen…. Verkeerde afslag…uurtje door de stad…station…zoen zoen met Peter en kaartjes ophalen… wachten… vreselijk drukke trein…staanplaatsen tot Rotterdam!!!.... oeps…geen treinen van Rotterdam naar Schiphol…

wachten in Antwerpen op trein naar Schiphol

balen… stoptreinen en bus wellicht…. wachten en beetje boos…Nee….toch een trein naar Schiphol… wachten wachten en laatste trein genomen…lopen lopen lopen… laat in Citizen M Hotel (heel bijzonder… super modern en sfeervol)..… biertje en cocktail…slapen…!

Vandaag verplichte rustdag…. Krantjes lezen op de Ipad…. Berichtje schrijven op weblog… foto’s bijvoegen …. strandwandeling en grote steaks op de BBQ…met boel slaai natuurlijk…J

Eerste (pilot) aflevering van ‘6 feet under’ op bed gezien om 6.30 uur en Open Amerikaans kampioenschap Yahtzee begint na de steaks…..!!!

Morgen misschien golf :):) op mooie baan in Malibu…??? Anders hardlopen op strand…:(:(