Dag 45 - dag 52

7 januari 2013 - San Dimas, California, Verenigde Staten

BREAKING

Malibu, Californië 7  januari 2013

Vandaag is bekend geworden dat de afgelopen vier dagen een frontale aanval van buikgriep heeft plaats gevonden in een gehuurde RV op de kustroute 1 richting Los Angeles. Voor zover nu bekend zijn er bij het ingrijpende incident drie Nederlanders uit de omgeving van Arnhem betrokken. De lokale autoriteiten hebben nog geen idee hoe het betreffende virus in de camper heeft kunnen komen. Een diepgaand onderzoek is aangekondigd. De laatste berichten zijn dat de betrokken Nederlanders weer aan de beterende hand zijn, hoewel een van de drie gisteren naar Nederland is terug gevlogen.

Gisteren middag Peter weer op het vliegveld afgezet. Voelde zich niet echt lekker door de buikgriep die vanochtend zich ook bij hem manifesteerde. Vervelend met zo’n vlucht voor de boeg…:(

We hebben 10 dagen samen opgetrokken en dat is ons uitstekend bevallen. Veel gezien en veel lol gehad. Wat wil je nog meer?

Ik heb vakantie ....

Eigenlijk hebben we 10 dagen gedaan om van San Francisco weer in Los Angeles te komen. Een verbluffend mooie en spectaculaire route langs de kust van Californië. De laatste twee nachten hebben we weer in Malibu geslapen, op de plek waar we zeven weken ook zijn begonnen. Voor mij   leek het alsof we de dag ervoor nog waren geweest; Voor Brigit was dat heel anders…die had het gevoel dat juist heel erg lang geleden was… en dan besef je eigenlijk pas goed wat we allemaal hebben gezien en beleefd en hoe snel de tijd dan voorbij gaat… Het was nu nog mooier dan de eerste keer omdat het helemaal helder was en enige graden warmer.

Gisteren zaten we alweer met zijn 2-tjes op een vreselijke camping in het noorden van LA…. Hartstikke druk/vol en foeilelijk…wat een contrast met de afgelopen dagen….:(

We hadden voor twee nachten geboekt, maar zijn na een nacht slapen onder een ouderwetse elektriciteitspaal, maar weer vertrokken, om nooit meer terug te komen…. Geen refund natuurlijk, want “betaald is betaald” ….. ook hier!

Maar het moest even een nachtje want het was de beste uitvalsroute om naar Hollywood en Beverly Hills te gaan. Vandaag de hele dag gepland om de studiotour bij Warner Bros te doen en de toeristische trip door BH. Daarna snel weer weg hier naar Palm Springs…. 230 km verderop…. Vanaf dan wordt het een beetje vakantie en relaxen.

Klinkt gek dat laatste….. alsof we nu geen vakantie hebben…. Tuurlijk wel, maar tegelijk zijn we de hele dag druk en bezig met van alles. De eerste week hebben we nog een boek gelezen tussen door, maar de afgelopen 6 weken helemaal niet meer. We maken lange dagen (en nachten :) ), met plannen, rijden, boodschappen, kijken, apparaten opladen, mailen, werken (af en toe)  en gedoe rondom de camper. Dat gaat de laatste drie weken wat anders …. Kortere stukken rijden…. Langer op een plek blijven….. en wat meer in de omgeving blijven en doen…. kijken of ons dat gaat lukken, want er is nog heel veel te zien en te beleven…. Ook wel golf gepland nu, anders komt het er niet van….:)

Waar waren we gebleven….?

Oh ja…. De oliebollen en oudejaarsavond inclusief jaarwisseling….

Mooie camping in het bos en de bergen…. Niet veel van gezien eigenlijk behalve de weg er heen…. en weer terug.  In het donker aangekomen en erg vroeg weer weg.

Dat is snel verteld hoor…. de oliebollen…. mmm…5-je; appelbeignets 6+; champagne….vergeten open te maken… :):) niet veel gegeten want mooie lunch gehad….we hebben een geweldige leuke film gehuurd met Robin Williams over wat er fout kan gaan tijdens een campervakantie…. daarna gezellig gebabbeld tot 21.00 uur…. besloten dat het voor ons wel genoeg oudjaar was geweest…. Zoen, zoen, zoen…gelukkig Nieuwjaar en tussen de klamme lappen….. slapen om 22.uur!!!! Weer eens wat anders!!! ;:):)

oliebollen en flappen

Vroeg op de 1e dag van ons nieuwe jaar en in prachtig helder weer aan de tocht langs de kust begonnen.

Mooiste deel van de route was tussen Carmel-by-the-sea en Morro Bay, ongeveer 150 km.

Santa Cruz - Pismo beach Route Santa Cruz - Pismo Route Santa Cruz - Pismo beach

Al snel bleek dat we de walvissentrip van de twee dagen daarvoor wel hadden kunnen overslaan…. grey whales binnen 200 meter van de kust….de een na de ander in een rustige zee, soms in groepjes van 3, dus we konden ze erg goed zien en volgen….. nog trosjes dolfijnen langs zien komen (Flipper himself voorop) ….ook vlak onder de kust en de oh,s en ah’s waren niet van de lucht…een heerlijke ochtend!

Lunch langs het water en weer verder….. zeeolifanten, zeeleeuwen te over en aanraakbaar…. Ook mollen in de berm van de weg langs de kust!!!... condors en andere roofvogels met spanwijdte van 3 meter…. En natuurlijk weer genoeg walvissen!!! Wat een dag…!!! Grappig afgerond met een grote groep gewone runderen langs de weg vergezeld door een ZEBRA!

zeeolifanten                         Molletje

Camping in Morro Bay achter vuilverbranding….:(L Snel weer eg de volgende dag dus!

’s Avonds op een State Campsite (Pismo Beach)geslapen….. eigenlijk gewoon een grote mooie en ruime camping zonder elektriciteit en water op je eigen plek…. wel pal aan de zee…. De officiële RV-sites die eraan grensden stonden helemaal vol en erg dicht op elkaar…wij hadden alle plek en mooi uitzicht en vooral geen buren….:)

zon onder in Morro Bay   Zonsondergang Pismo beach

Zonsondergang in Morro Bay

Toen sloeg het noodlot opeens toe…. B en P waren aan het wandelen aan het strand...

En ik voelde me al even niet helemaal lekker worden….spugen dus en aan de dunne…… dan is zo’n camper toch weer erg klein en wat ongemakkelijk….:( Maar goed verzorgd en verwend natuurlijk….. dag daarna was het alweer stukken beter.

Wel grappig….. ik lag op bed en kan dan naar buiten kijken naar het kampvuur….gezellig wel…. maar ook naar binnen waar B. en P. aan het koken waren….heb Peter uiteindelijk maar mijn handboek gegeven van hoe te handelen in kleine ruimtes, terwijl je kookt met B…… pagina 400 stond alles wat hij in dit geval weten moest… uiteindelijk hebben ze iets gegeten ook!!!! ;):)

Volgende dag naar ‘outlet’ om ‘goeiekope klere’ te kopen…. Dat leverde wat truitjes op en een paar sloffen en ook wat spijkerbroeken voor Peter. Sloffen – ook wel Muppets genoemd - waar je het schaamrood van op de kaken krijgt en ze mag ze dan ook alleen maar dragen in het donker…..’s avonds weer mooie camping…kampvuurtje en BBQ…. (camping in de buurt van Solfang/Santa Barbara).

4 januari weer in Malibu…. en na een  mooie zonsondergang “Heerlijke vis” gegeten met chips die nog wat minder waren….:(

visloket Malibu beach

Grappig…. Het was eigenlijk gewoon een wat grotere snackbar…lelijk, formica, viezig en vettig en vooral erg koud door de zeewind… buiten bestellen en binnen opeten;

Komen er opeens 4 mensen binnen…Malibu-mensen…. Te grote brillen…. Te veel facelifts…. Te veel babbels…. Eigen tafelkleedje…. 4 champagne glazen…fles Dom Perignon…. Zak met nootjes en chips…. Gezellig Nieuwjaar vieren samen…..visje uit de friterie erbij…… topfeestje…. Rare jongens die Maliboeren….:);)

Redelijk op tijd naar bed en om 01.00 uur was Brigit aan de beurt….zelfde laken een pak, maar dan 4 uur achter elkaar…. En  in de ochtend weer…..beetje overdreven weer, maar wel serieus last….:)

Weer dagje ziekenverzorging, maar nu door Peter en door mij… :)

Peter heeft die dag mijn eer verdedigd door met de fiets Malibu in te gaan….een helletocht tegen forse heuvels op, met een fiets die eigenlijk helemaal niet wil en/of kan…..

Daaagg Peter

Samen hamburgers maken ging ons eigenlijk wel goed en soepel af….:) kopje thee voor het meisje…. vieze thee….!

Bij het opstaan gisteren ochtend was Brigit weer aan de opknappende hand, maar Peter daarentegen had het helemaal te pakken…. Ziek dus en de terugvlucht voor de boeg….. maar hopen dat een beetje goed is gegaan voor hem…..(inmiddels gehoord dat het wel redelijk afgelopen is….beetje grieperig nog, maar wel weer ‘fluitbaar’.

Bezoek aan de Warner Bros studio was een absolute tegenvaller…dat gaat niet hoog scoren op onze lijst van memorabele momenten….:(:). Om het half uur vertrekken er drie ‘trams’ met 12 mensen onder leiding van een ‘nog op zoek naar een baan acteurs’, vreselijk dom en overenthousiast en eigenlijk niets te vertellen behalve over wat er allemaal niet mag… met zo’n karretje over het terrein naar opgebouwde decors en straten waar onze Elaine (een klein mollig opdondertje) de een na de andere titel van films uitbraakte die daar gemaakt was….en zeer verbaasd was, zelfs een beetje pissig, als je niet onmiddellijk de namen van de kledingassistenten en assistent-grimeurs van die films kon opnoemen…. “….do you guys know nothing about movies…..?” “… What do you do when you are free….apparantley not looking at movies…”….:) iedereen werd stil van een soort schuldgevoel in de hoop dat ze haar mond even een tijdje zou houden…. Daarbij had ze de zeer irritante gewoonte om voor ons uit te lopen met het gezicht naar ons toe….. en dan voortdurend omkijken of ze zelf niet ergens tegen aan zou knallen…. En waag het niet twee meter bij haar vandaan te gaan….. “armed security will pick you up….:

Wel leuk is het ‘museum’ van gerenommeerde auto’s uit films…. de Batcars, de auto van Harry Potter etc. verder was het een twee uur durende wanvertoning van niets….. zonde van de tijd…. Behalve Central Perk….. de stamkroeg van Friends…..

Harry    Batman

Geen enkele bekende acteur of zoiets gezien behalve Pamela Anderson natuurlijk …of heb ik dat gedroomd tijdens een van de toelichtingen van Elaine….? Ik weet het allemaal niet meer….:(:)

Zij zelf had er ook de schurft an, want kreeg geen enkele respons van ons, de Brazilianen, de Grieken en de Canadezen op haar onzinnige manier van enthousiasme en ‘humor’….. jammer wel voor haar…:):)

Komende week vakantie en rust….. dus weinig schrijven ook….. maar wie weet gebeuren er opeens toch weer leuke dingen…..

Yatzee…… moet weer eens opgepakt worden….. anders wordt er nog verloren ook deze keer…:(

Six feet Under…. 4e jaargang nu bijna klaar….. nog 1 jaar te gaan….. gaat net lukken waarschijnlijk…

Nog wat gekke dingen gezien afgelopen weken:

·         Een gebied in de bergen van Vegas naar Fresno….. duizenden en duizenden windmolens…..

·         Een gebied in dezelfde omgeving maar 100 km verderop….. duizenden en duizenden zonnepanelen….. door de grote hoeveelheden een spectaculair gezicht…

·         Op de laatste camping kwam de mobiele dierenarts met grote camper op bezoek bij de buurman….. hondje van 2 kilootjes en twee ogen was beetje ziek geworden…. Uurtje werk…vette cheque en weer weg….

·         Grote groep struisvogels langs de weg….

·         Pamela Anderson….:)

·         Peter is nog meer met zijn mobiele apparatuur bezig dan ik…. Wist niet dat dat mogelijk was…:):)

de jongens en hun apparaatjes